Trädgård :-)

Gud.... Vad jag älskar att ha trädgård !!!
Visst där är en del å göra men de går framåt :) Igår var älsklingen hemma för han hade varit hemma i torsdags med förkyld som attan. Men efter Amina kommit hem ifrån dagis å vi fikat lite så släppte förkylningen för han. Så då passade vi på att gå ut i de fina vädret, busade lite med Amina sen var de dax för henne å vila :) Så hopp i vagnen.. Där låg hon i solen å vila gott :)
Så jag passade på att göra vid inne i uterummet. Nu går de å sitta där å fika å äta :)... Fick skrubba soffan som stått ute. Sen åkte mullvads högarna väck, man vill ju inte ha en puckelpist till gräsmatta inte... Först så gasade vi mullvadarna:) Sen kratta ja å Amina ut dem. Då kom svärföräldrarna på kaffe å fika i vårt uterum :) Sen åktes där traktor som Amina älskar :) På kvällen kom hennes mormor, morfar, moster och morbror å grillade å åt gott.

Idag så började dagen med frukost framför tvn :) Sen körde vi till Aminas farmor å farfar för att hämta lite plattor till en rabatt som vi håller på att göra om. Blev lite gungande för Aminas del vilket hon älskar. Å vi har ingen än :( Sen körde vi hit å grillade korv till lunch. Älsklingen tvättade trädäcket å jag började med att ta bort några buskar som skulle väck så jag kan görs en rabatt av de. Amina vilade i vagnen å vi satte full fart :) Fick ta hjälp av traktorn å älsklingen å ta bort buskar. Och Amina fick åka traktor idag igen. Blev bad för snuttan, mat å sen ostbågar. Så nu ska jag göra välling till min lilla tröttis.

Puss&kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0